18.01.2024
С. А. Бабанов; Т. А. Азовскова; Н. Е. Лаврентьева; Р. А. Бараева
The study of various pathological conditions associated with COVID-19 remains an urgent task
18.01.2024
А. В. Захарова; А. Н. Гвоздецкий; Д. А. Алексеев; А. В. Поздняков
INTRODUCTION: After the COVID-19 pandemic, there is increasing evidence that many patients show
17.01.2024
Б. Н. Левитан; Т. В. Сердюкова; В. В. Скворцов
The COVID‑19 pandemic, first reported in late 2019, despite ending in May 2023, continues to have
17.01.2024
Н. Б. Халезова; З. Е. Костылева; М. Я. Киссин; Е. В. Боева
The COVID-19 pandemic has exacerbated the increasing prevalence of non-psychotic mental disorders
17.01.2024
Н. А. Беляков; В. В. Рассохин; Н. А. Тотолян; Е. В. Боева; А. С. Бобрешова; Н. Б. Халезова; Я. Б. Кушнир; А. О. Норка
weeks to 12 months after COVID-19.
Results and discussion. The study included 289 men and 711 women (28
15.01.2024
Л. Т. Шимановская; Е. Н. Мисюрина; Е. А. Барях; Е. И. Желнова; К. В. Яцков; Т. С. Чуднова; А. Б. Макешова; М. А. Мингалимов; Д. Д. Иванова; О. Л. Кочнева; Е. Н. Зотина; Т. Н. Толстых; Е. Ю. Гришина; Д. Э. Гаглоева; Ю. Ю. Поляков; В. Н. Якимец; А. И. Конева
Aim. To study the course of COVID-19 (COronaVIrus Disease 2019) in elderly patients with acute
15.01.2024
С. B. Барановская; А. С. Сиротина; О. С. Кобякова; В. А. Бойков; И. А. Деев; И. П. Шибалков; М. А. Бабешина; В. Ф. Цхай
Background. During the COVID-19 pandemic, remote consulting and monitoring technologies began
15.01.2024
Сурешкумар Ааромал; Е. А. Новикова; Супрасаннан Абхирами; Кришна Ману; A. S. Vanyarkinа; А. С. Ваняркина; Е. В. Москалева; Е. Д. Казанцева; А. Г. Петрова; Л. В. Рычкова
Background. Vaccination coverage of children in India is not sufficient since the COVID-19
15.01.2024
И. А. Черевикова; Е. А. Ткачук; В. М. Поляков; Н. С. Васильева; Ж. В. Прохорова; А. С. Вотинева; Н. А. Мясищев
Background. In Russia, of all detected cases of COVID-19, 18 % were in the pediatric population
15.01.2024
О. Ю. Гукосьянц
in virtual interaction of LiveJournal users during the COVID-19 pandemic.
Methodology. Contexts are studied