Журналов:     Статей:        

Вопросы радиоэлектроники. 2016; : 106-114

МАТЕМАТИЧЕСКОЕ И ПРОГРАММНОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ СИСТЕМ МОДЕЛИРОВАНИЯ И УПРАВЛЕНИЯ ВЫСОКОНАГРУЖЕННЫМИ ТРАНСПОРТНЫМИ СЕТЯМИ НА ОСНОВЕ РАЗРАБОТКИ ПЕРКОЛЯЦИОННЫХ МАКРОСКОПИЧЕСКИХ МОДЕЛЕЙ БАЛАНСИРОВКИ ПОТОКОВ

Неменко М. В., Лесько С. А., Жуков Д. О.

Аннотация

В работе рассматриваются результаты анализа разработанных макроскопических перколяционных моделей, описывающих проводящие свойства транспортных сетей. Предложенные модели и информационные сервисы должны обеспечить управление работой светофоров посредством динамического изменения интервалов переключения направлений на перекрестках с целью балансировки транспортных потоков и предоставить участникам дорожного движения текущую информацию о состоянии системы движения и дать рекомендации о выборе оптимального направления.
Список литературы

1. Швецов, В. И. Математическое моделирование транспортных потоков // Автоматика и телемеханика. – 2003. – № 11. – С. 3–46.

2. Гасников, А. В., Кленов, С. Л., Нурминский, Е. А., Холодов, Я. А., Шамрай, Н. Б. Введение в математическое моделирование транспортных потоков. – М.: МЦНМО, 2013.

3. Grimmet, G. Percolation and disordered systems, in Lectures in Probability Theory and Statistics, Ecole d`Ete de Probabilites de Saint-Flour XXVI-1996. – Springer Lecture Notes in Math. № 1665 – Bernard. – 1997. – PP. 153–300.

4. Grimmet, G. Percolation. – Berlin: Springer-Verlag, – 1989 (2nd ed., 1999).

5. Stauffe, r D., Aharony, A. Introduction to Percolation Theory. – London: Tailor & Francis, 1992.

6. Zhukov, D., Les’ko, S. The Percolation Theory Based Analysis of Data Transmission Reliability via Data Communication Networks with Random Structure and Kinetics of Nodes Blocking by Viruses / ICNS2015: The Eleventh International Conference on Networking and Services, May 24–29, 2015, Rome, Italy (ISBN 978-1-61208-404-6). – PP. 24–30.

Issues of radio electronics. 2016; : 106-114

MATHEMATICAL AND SOFTWARE SUPPORT OF INFORMATION MODELING AND MANAGEMENT SYSTEMS OF HEAVILY TRANSPORT NETWORKS BASED ON THE DEVELOPMENT OF PERCOLATION MACROSCOPIC FLOW BALANCING MODELS

Nemenko M. , Lesko S. , Zhukov D.

Abstract

The paper discusses the results of the analysis developed macroscopic percolation models describing the conductive properties of transport networks. The proposed model and information services have to manage the traffic lights work by dynamically changing the shift direction at intersections of intervals with the aim of balancing the traffic flow and providing road users with current information about the state of motion of the system and recommendations on choosing the optimal direction.
References

1. Shvetsov, V. I. Matematicheskoe modelirovanie transportnykh potokov // Avtomatika i telemekhanika. – 2003. – № 11. – S. 3–46.

2. Gasnikov, A. V., Klenov, S. L., Nurminskii, E. A., Kholodov, Ya. A., Shamrai, N. B. Vvedenie v matematicheskoe modelirovanie transportnykh potokov. – M.: MTsNMO, 2013.

3. Grimmet, G. Percolation and disordered systems, in Lectures in Probability Theory and Statistics, Ecole d`Ete de Probabilites de Saint-Flour XXVI-1996. – Springer Lecture Notes in Math. № 1665 – Bernard. – 1997. – PP. 153–300.

4. Grimmet, G. Percolation. – Berlin: Springer-Verlag, – 1989 (2nd ed., 1999).

5. Stauffe, r D., Aharony, A. Introduction to Percolation Theory. – London: Tailor & Francis, 1992.

6. Zhukov, D., Les’ko, S. The Percolation Theory Based Analysis of Data Transmission Reliability via Data Communication Networks with Random Structure and Kinetics of Nodes Blocking by Viruses / ICNS2015: The Eleventh International Conference on Networking and Services, May 24–29, 2015, Rome, Italy (ISBN 978-1-61208-404-6). – PP. 24–30.