Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Экономика и управление. 2011; : 42-46
К ВОПРОСУ О ВЗАИМОСВЯЗИ КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ И ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ
Аннотация
В современных условиях ключевым фактором конкурентоспособности становится непрерывный процесс инноваций. На уровень инноваций в фирме влияют разные факторы, среди которых особое место занимают корпоративная культура, поощрение инноваций и система вознаграждения. В статье исследованы статистические взаимосвязи между корпоративной культурой, системой поощрения инноваций и общей системой вознаграждения. Статистически показано, что сила корпоративной культуры связана с системой поощрения инноваций. Подтверждено, что инновационное развитие опирается на систему поощрения и сильную корпоративную культуру.
Список литературы
1. Lyons, R.K., Chatman, J.F., Joyce, C.K. (2007). Innovation in Services: Corporate Culture and Investment banking, California Management Review, Vol.50, No.1, p.174-191.
2. Peters, N., Waterman, R.H.Jr. (1982). Organizing for innovation, California Management Review, Vol.XXVIII, No.3, p.590-607.
3. Philips, J. (2007). Creating a Culture of Innovation, NetCentrics, http://www. ovoinnovation.com/pdf/CreatingCulture.pdf
4. Poskiene A. (2006). Organizational Culture and Innovations, Engineering Economics, No.1 (46), p.45-50.
5. Price, R.M. (2007). Infusing Innovation into corporate culture, Organizational Dynamics, Vol.36, No.3, p.320-328.
6. Tellis, G.J., Prabhu, J.C., Chandy, R.K. (2009). Radical Innovation Across Nations: The Preeminence of Corporate Culture, Journal of Marketing, Vol.73, p.2-23.
7. Axtell, C.M., Holman, D.J., Unsworth, K.L., Wall, T.D., Waterson, P.E. and Harrington, E. (2000). Shopfloor innovation: facilitating the suggestion and implementation of ideas, Journal of Occupational & Organizational Psychology, Vol.73, p.265-285.
8. Мингалева Ж.А. О роли институциональных факторов восприимчивости региона к инновациям//Проблемы современной экономики. Ч.1. – Новосибирск, Изд-во НГТУ, 2011. С.229-233.
9. Nacinivic I., Galetic L., Cavlek N. (2009). Corporate Culture and Innovation: Implication for Reward Systems, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology. Vol.41, p.397-402.
10. Gallini, N., Scotchmer S. (2001). Intellectual Property: When is it the Best Incentive Mechanism?, Innovation Police and the economy, Vol.2, p.51-78.
11. Kerr, J., Slocum, J.W. (1987). Managing Corporate Culture Trough Reward System, Academy of Management Executive, Vol.1, №2, p.99-118.
12. Lau, C., Ngo, H. (2004). The HR system, organizational culture, and product innovation, International Business Review, Vol.13, No.6, p.685-703.
Science Vector of Togliatti State University. Series: Economics and Management. 2011; : 42-46
THE RELATIONSHIPS AMONG CORPORATE CULTURE AND INNOVATIVE DEVELOPMENT
Abstract
In modern terms the continuous process of innovation is a general factor of competitiveness. Different conditions and factors influence the rate of innovation activities in a organization, among which the corporate culture, the innovation rewards and the rewards system recognized the most important factors. Statistically significant relationships among corporate culture, innovation rewards and the rewards system features were explored. The strength of corporate culture shows a statistically relationships to innovation rewards. The paper supports the notion that the innovative development must to be based on a reward system of innovation and a strong corporate culture.
References
1. Lyons, R.K., Chatman, J.F., Joyce, C.K. (2007). Innovation in Services: Corporate Culture and Investment banking, California Management Review, Vol.50, No.1, p.174-191.
2. Peters, N., Waterman, R.H.Jr. (1982). Organizing for innovation, California Management Review, Vol.XXVIII, No.3, p.590-607.
3. Philips, J. (2007). Creating a Culture of Innovation, NetCentrics, http://www. ovoinnovation.com/pdf/CreatingCulture.pdf
4. Poskiene A. (2006). Organizational Culture and Innovations, Engineering Economics, No.1 (46), p.45-50.
5. Price, R.M. (2007). Infusing Innovation into corporate culture, Organizational Dynamics, Vol.36, No.3, p.320-328.
6. Tellis, G.J., Prabhu, J.C., Chandy, R.K. (2009). Radical Innovation Across Nations: The Preeminence of Corporate Culture, Journal of Marketing, Vol.73, p.2-23.
7. Axtell, C.M., Holman, D.J., Unsworth, K.L., Wall, T.D., Waterson, P.E. and Harrington, E. (2000). Shopfloor innovation: facilitating the suggestion and implementation of ideas, Journal of Occupational & Organizational Psychology, Vol.73, p.265-285.
8. Mingaleva Zh.A. O roli institutsional'nykh faktorov vospriimchivosti regiona k innovatsiyam//Problemy sovremennoi ekonomiki. Ch.1. – Novosibirsk, Izd-vo NGTU, 2011. S.229-233.
9. Nacinivic I., Galetic L., Cavlek N. (2009). Corporate Culture and Innovation: Implication for Reward Systems, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology. Vol.41, p.397-402.
10. Gallini, N., Scotchmer S. (2001). Intellectual Property: When is it the Best Incentive Mechanism?, Innovation Police and the economy, Vol.2, p.51-78.
11. Kerr, J., Slocum, J.W. (1987). Managing Corporate Culture Trough Reward System, Academy of Management Executive, Vol.1, №2, p.99-118.
12. Lau, C., Ngo, H. (2004). The HR system, organizational culture, and product innovation, International Business Review, Vol.13, No.6, p.685-703.
События
-
К платформе Elpub присоединился журнал «The BRICS Health Journal» >>>
10 июн 2025 | 12:52 -
Журнал «Неотложная кардиология и кардиоваскулярные риски» присоединился к Elpub >>>
6 июн 2025 | 09:45 -
К платформе Elpub присоединился «Медицинский журнал» >>>
5 июн 2025 | 09:41 -
НЭИКОН принял участие в конференции НИИ Организации здравоохранения и медицинского менеджмента >>>
30 мая 2025 | 10:32 -
Журнал «Творчество и современность» присоединился к Elpub! >>>
27 мая 2025 | 12:38