Журналов:     Статей:        

Казанский вестник молодых учёных. 2022; 6: 104-114

Применение инновационных технологий в сети отелей Мarriott

Хасанова Л. В.

Аннотация

В статье исследуется роль инновационных технологий сети отелей – «Marriott»: рассматриваются основные направления инновационных технологий, определяются их виды, дается оценка их внедрения в сферу гостиничного бизнеса как один из мощнейших инструментов в конкурентной борьбе.

Список литературы

1. Зайцева Н.А. Современные проблемы функционирования гостиничного сектора г. Москвы. Сборник статей круглого стола «Общество, туризм, сервис: опыт, проблемы и перспективы развития», М. РГУТиС, 2009

2. Погодина О.Н. Современные тенденции развития гостиничного бизнеса // Сервис в России и за рубежом. 2011. №4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tendentsii-razvitiyagostinichnogobiznesa (дата обращения: 10.11.2019)

3. Asia-Pacific Journal of Innovation in Hospitality and Tourism APJIHT Vol. 5 No. 1 March 2016 pp.1-20 ISSN 2289-1471 / Factors Influencing Business Performance in Hotels and Restaurants / [Электронный ресурс].– Режим доступа: https://crt.dk/wpcontent/uploads/2018/11/Zhang_Enemark_APJIHT2016_5.pdf

4. Биржаков М.Б. Введение в туризм. — М–СПб.: «Издательский Дом ГЕРДА», НП «Издательство «Невский Фонд», 2014. — 544 с.

5. Гостиничное дело: словарь / Н.С. Морозова, М.А. Морозов, Т.И. Зворыкина [и др.]; под ред. д-ра экон. наук, проф. Н.С. Морозовой. — Москва: ИНФРА-М, 2020. - 247 с.

6. Морозова Н.С. Оценка привлекательности туристских дестинацийфц //Вестник Российского государственного торговоэкономического университета (РГТЭУ). - 2012.- №7-8(67). С. 41-49.

7. Никольская Е.Ю. Титиевская Е.М. Актуальные проблемы развития гостиничного бизнеса, Путь науки. 2014. № 6. С. 54-57.

8. Pacco Joу. The hospitality business in the era of globalization / analytical outputs, Ernst and Young. – Ernst and Young, London, 2019. – 602 pp

Kazan Bulletin of Young Scientists. 2022; 6: 104-114

Modern trends in the development of the hotel business in the Russian Federation

Khasanova L. V.

Abstract

In the modern world, tourism is an important part of the service sector, which is now one of the most dynamic and promising sectors of the economy. It covers a large number of different areas, it includes all educational and institutions, hotels and restaurants, entertainment and educational enterprises - cinema, theaters, museums and much more. We can say that most of the existing organizations are engaged in the provision of services. Also, the hotel business is one of the foundations of the budget revenues of some Russian cities. The relevance of the study is the strengthening of the role of globalization and the emergence of digital technologies for analyzing consumption and costs in the conduct of the hotel business in Russia.
The article discusses the main trends in the development of the hotel business in the second decade of the 21st century, as well as modern factors influencing the development of the hotel business. The purpose of the study is to identify the specifics and nature of the impact of modern hotel business standards on the economy and directly on the hotel and tourism business itself.

References

1. Zaitseva N.A. Sovremennye problemy funktsionirovaniya gostinichnogo sektora g. Moskvy. Sbornik statei kruglogo stola «Obshchestvo, turizm, servis: opyt, problemy i perspektivy razvitiya», M. RGUTiS, 2009

2. Pogodina O.N. Sovremennye tendentsii razvitiya gostinichnogo biznesa // Servis v Rossii i za rubezhom. 2011. №4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tendentsii-razvitiyagostinichnogobiznesa (data obrashcheniya: 10.11.2019)

3. Asia-Pacific Journal of Innovation in Hospitality and Tourism APJIHT Vol. 5 No. 1 March 2016 pp.1-20 ISSN 2289-1471 / Factors Influencing Business Performance in Hotels and Restaurants / [Elektronnyi resurs].– Rezhim dostupa: https://crt.dk/wpcontent/uploads/2018/11/Zhang_Enemark_APJIHT2016_5.pdf

4. Birzhakov M.B. Vvedenie v turizm. — M–SPb.: «Izdatel'skii Dom GERDA», NP «Izdatel'stvo «Nevskii Fond», 2014. — 544 s.

5. Gostinichnoe delo: slovar' / N.S. Morozova, M.A. Morozov, T.I. Zvorykina [i dr.]; pod red. d-ra ekon. nauk, prof. N.S. Morozovoi. — Moskva: INFRA-M, 2020. - 247 s.

6. Morozova N.S. Otsenka privlekatel'nosti turistskikh destinatsiifts //Vestnik Rossiiskogo gosudarstvennogo torgovoekonomicheskogo universiteta (RGTEU). - 2012.- №7-8(67). S. 41-49.

7. Nikol'skaya E.Yu. Titievskaya E.M. Aktual'nye problemy razvitiya gostinichnogo biznesa, Put' nauki. 2014. № 6. S. 54-57.

8. Pacco Jou. The hospitality business in the era of globalization / analytical outputs, Ernst and Young. – Ernst and Young, London, 2019. – 602 pp