Журналов:     Статей:        

ИЗВЕСТИЯ КазУМОиМЯ имени Абылай хана серия ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ. 2020; : 88-95

ПОВЫШЕНИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ АКТИВНОСТИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ С ПОМОЩЬЮ МУЛЬТФИЛЬМОВ

Қолдас М. Б., Медеуова П. Р., Бейсенова Д. М.

https://doi.org/10.48371/PEDS.2020.59.4.013

Аннотация

Данная статья исследует основные особенности познавательной деятельности и ее влияние на младших школьников с помощью мультфильмов. Названы значимые факторы и процессы, связанные с анализируемой проблемой. В статье рассматривается познавательная деятельность, аспекты развития познавательной активности у детей и концепции познавательных процессов.

Список литературы

1. Klausmeier J. Herbert& Patricia, S. Allen. “Cognitive Development of Children and Youth. - A Longitudinal Study,1978. - Р. 3.

2. Slavin Robert E. Educational Psychology: Theory and Practice. New York 2018. - Р.33 – 35.

3. Berk Laura E.Infants and Children: Prenatal Through Middle Childhood. - Boston, 2012. - Р. 224 – 225.

4. Kunanbayeva S.S. The modernization of foreign language education: the linguocultural – communicative approach. - Almaty, 2013. - Р. 33. - 37.

Bulletin of Ablai Khan KazUIRandWL, series Pedagogical Sciences. 2020; : 88-95

ENHANCING THE COGNITIVE ACTIVITY OF YOUNGER STUDENTS WITH THE HELP OF CARTOONS

Koldas M. B., Medeuova P. R., Beisenova D. M.

https://doi.org/10.48371/PEDS.2020.59.4.013

Abstract

This article explores the main features of cognitive activities and its influence to the younger students with the help of cartoons. Mentioned the significant factors and processes, which coincides with the analyzed problem. The article is focused on the cognitive activities, aspects of the development of children’s cognitive activity and concepts of cognitive processes. 

References

1. Klausmeier J. Herbert& Patricia, S. Allen. “Cognitive Development of Children and Youth. - A Longitudinal Study,1978. - R. 3.

2. Slavin Robert E. Educational Psychology: Theory and Practice. New York 2018. - R.33 – 35.

3. Berk Laura E.Infants and Children: Prenatal Through Middle Childhood. - Boston, 2012. - R. 224 – 225.

4. Kunanbayeva S.S. The modernization of foreign language education: the linguocultural – communicative approach. - Almaty, 2013. - R. 33. - 37.